HTH hjälper torr hud

Jag har länge haft torr hud på överarmarna, som ovanför armbågarna. Så jag började smörja in med en kräm jag hade från Elisabeth Arden, när jag inte märkte någon skillnad la jag till en olja från Kicks. Men det hjälpte inte, trots att jag smorde in efter varje dusch och även mellan.

Sen läste jag om HTH och tänkte att det kan väl inte skada att testa, den kostade kring 50-lappen på Coop om jag inte minns fel. Jag valde den som det står ”Intensiv fukt och dagligt skydd. För mycket torr och känslig hud. Oparfymerad.”, valde den eftersom jag tänkte att jag har ju torr hud och det är ju skönt att slippa ha parfym i den också. Känslig hud har jag inte så jag vet inte hur det funkar på det 🙂

Hur som helst, det tog två insmörjningar efter dusch så var jag inte torr nå mer! Har testat att inte smörja in efter dusch också, och ja jag är fortfarande inte torr nå mer. Man känner typ hur huden är insmord även dagen efter, vilket är skönt. Men som sagt, trots att jag inte har smort in mig efter duschen så har jag märkt att jag faktiskt inte är torr nå mer! Så skönt. Så denna ska jag då fortsätta använda även på benen och så, där jag kan vara lite torr och speciellt till sommaren. Den sjunker in fort också så den är inte sådär jobbigt klibbig.

HTH – hjälper torr hud. Skin protection body cream.

wp-1489158640465.jpg

Kommentera

