Kvälls-lista

I väntan på att maten ska bli klar så tänkte jag göra en lista som jag hittade hos Forni.se

När går du och lägger dig på kvällen? 
Mellan 23-02.

Vad är det sista du gör på kvällarna?
Går på toa innan jag går och lägger mig i sängen. I sängen tittar jag oftast på youtube eller netflix/viaplay.

Hur lång tid spenderar du i badrummet varje kväll? 
Ca 20 minuter skulle jag säga. Då räknar jag in själva toabesöket, tandborstning och tvätta ansiktet och smörja in det.

Är kvällsfika viktigt?
Ja, annars blir jag hungrig direkt. Men, nu när jag har diabetesen är det extra viktigt att jag äter så att jag inte blir låg i blodsockret under natten.

Är du kvällstrött? 
Tycker jag är konstant trött 😉 Nä men jag måste säga att mina nätter ser bättre ut nu, än vad de gjorde förr. Jag ligger sällan och vrider och vänder på mig i flera timmar, som jag gjorde förr. Så ja jag är väl ganska kvällstrött.

Vad har du för kvällsrutin? 
Efter middagen, som vi äter mellan 19-20 så blir det oftast TV eller dator, vissa gånger kanske det blir smink eller städ/plock. Dusch, ansiktsmask och en kopp te händer ganska ofta.

Hur ser en perfekt kvällsstund ut?
God middag, te, ansiktsmask, film/serie och bara ett lugn i kroppen.

Hur går du klädd på kvällen? 
Så fort jag kommer hem, så går jag in i klädkammaren och byter om till mjukisbyxor och nån varm tröja. Sen tar jag bort mina smycken och slänger upp håret i en snodd.

Vad är det bästa med kvällen?
Att man bara tar det lugnt. Eller egentligen bara gör det man känner för! Inte känna någon press.

Kommentera

