Sötpotatis.

Den här veckan har varit hemsk. Vissa gånger under tjejveckan, så kan jag bli riktigt dålig. Att jag nu dessutom käkar 3gram penicillin varje dag har säkert också gjort sitt. Min mage har varit kaos. Men det värsta har ändå varit den här huvudvärken som jag haft konstant i flera dagar nu. Vilket har gjort att min ork den här veckan verkligen har varit låg… Så, därför är matlagning inte så jäkla roligt men hittar man nåt nytt som också är enkelt så är det ju lite roligare 😉

Hittade ett recept på Alexandra Brings blogg, HÄR är receptet. Och kände att det kunde jag ju göra till middag. Kul med något nytt! Och sen var det ju även vegetariskt, vilket vi aldrig kört på här hemma faktiskt. Men det var riiiiktigt gott! Jag älskade det. Sambon tyckte det var lite för mycket honung i, så nästa gång ska vi testa ta mindre. Jag bytte också ut kryddorna till det jag hade hemma.

Sötpotatis, kikärtor, fetaoströra med vitlök och honung. Sen valde jag att ha till broccoli och lite rädisa. Istället för cayenne tog jag citronpeppar, och chiliflakes istället för paprika. Alltså sötpotatis, så sjukt gott ju! Mums.

img_20170119_215421_790.jpg

Kommentera

