Lite babbel om flytten osv.

Här sitter jag och är vaken mitt i natten trots att jag ska upp 6.30… Så går det när man är sjuk, trött och ensam. Inte så lätt att somna i bra tid alltså.. Men sista natten ensam nu som tur är! Sen byter jag soffan mot sängen och sovsällskap, haha. 😉  Har läkartid på morgonen, därför jag ska upp tidigt. Får se vad de säger om min förkylning.

Nu när jag har varit ensam ända sen lördag morgon så har jag ju hunnit ”fundera” en massa. Speciellt nu när jag skrev 2016-listan.

Alltså flytten hit till Umeå har ju varit jättebra, behövde liksom den här flytten. Det blev bara så sjukt jobbigt nu sen efter augusti efter allt som hänt… Jag var ju så jävla pepp där på att det var höst, jag älskar ju hösten och är alltid så inspirerad. Men istället så blev man ju helt nere när man fick tråkiga besked och var tvungen att ta itu med sorg när man redan hade en massa nya grejer att tänka på. Sen rullade det liksom på i det negativa, just pga vinter, mörkt, extremt trött och stress.. Så de senaste månaderna har varit riktigt jobbiga här i Umeå, långt bort från familj och vänner. Den enda man har är sambon, vilket såklart hjälper men när en nära släkting går bort och när man får besked att man har diabetes så är familjens stöd extra viktig kände iaf jag.

Jag älskar Umeå och ångrar absolut inte att jag flyttat hit. Men det har varit, och är fortfarande, lite jobbigt! Sen har jag ju haft massa jobbiga grejer annars också… I början hade jag ju mycket värk, vilket gjorde att jag inte hade orken (pga sömnlösa nätter) att fara ut och umgås med folk osv, när det väl hittades på nåt. Sen när värken försvann, ja då har allt tråkigt hänt vilket såklart har dragit ner humöret och man har fått prioritera sig själv lite. Man kommer aldrig riktigt igång, och jobbfronten går ju segt också pga sjukdomarna. Som tur är, så gillar jag att umgås med mig själv. Har inga problem med att vara hemma, göra ansiktsmasker och chilla. Eller gå ensam på stan osv. Sen har jag ju haft möten och varit mycket spring på sjukhuset, vilket gjort att man ändå fått träffa och prata med andra människor. Men visst känner man nu efter några månader att nån kompis inte hade varit fel att ha. Jag känner mig inte ensam, men jag känner väl mig lite uttråkad.

Sen har jag aldrig riktigt känt mig.. ”hemma” i nåt gäng heller. Hur man nu ska förklara det. Mina vänner har aldrig varit intresserad av smink, så får aldrig prata av mig om det mer än på instagram och via bloggar, men då är det ju med folk man inte känner… Sen gillar jag ju det här med ”psykologi” eller vad man ska kalla det. Jag är väldigt medveten om hur jag tänker och varför jag tänker så. Försöker se olika sidor av saker. Jag är inte den som behöver stå i centrum, jag sitter hellre och lyssnar, och det har väl att göra med att jag gillar att tänka en massa och se saker på olika sätt, lära mig hur folk tänker osv. Jag har alltid gillat musik, lite som en terapi för mig, och att sjunga är ju skitroligt. Jag har gillat citat, nivet bilder som folk hatar att man postar. Men jag har aldrig hittat några vänner som gillar det jag gillar. Jag kommer väl överens med de flesta, men våra intressen har aldrig klickat. Jag har kompisar som har hundar och tävlar med dom osv, men jag är allergisk mot hundar. Jag har en kompis som gillar skoter, men jag har kommit ifrån det där med skoter och är inte så förtjust i snö. Sen gillar många man känner att mest festa hela helgerna, så det har inte heller varit nåt för mig. I hemstaden är det typ fest varenda helg som gäller, och jag som inte dricker nå desto mer (och framför allt ännu mindre nu med diabetesen) har som känt ”åh vad fan ska man göra..”. Ja det har inte varit lätt. Men det är ju tur att man trivs med sig själv, och jag har ju mina vänner där uppe och via telefon men ibland vill man ju kanske umgås lite också. 🙂

Anyway. Nattsudd kallas det här va?
Nu ska jag äta en clementin och sen försöka sova, trots att jag inte är det minsta trött…

Kommentera

