2016 – vilket skitår.

Gjorde du något 2016 som du aldrig gjort förut? For på semester med min sambo och bodde på hotell. Brännbollsyran, som så passande var när jag fyllde år också.

Genomdrev du någon stor förändring? Jag flyttade 60 mil, till ett nytt län där jag bara kände min pojkvän och blev sambo för första gången.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nope.

Vilket datum från år 2016 kommer du alltid att minnas? 30 mars – Då jag tog mitt pick och pack. 9 augusti – Då jag fick åka in på akuten pga högt blodsocker. 9 oktober – Då jag fick det värsta samtalet i mitt liv, att min moster helt plötsligt gått bort.

Dog någon som stod dig nära? Ja, min moster. Även en morbror gick bort, men han har aldrig bott uppe i norr så aldrig blivit samma relation där.

Vilka länder besökte du? Bara sverige.

Bästa köpet? Sängen, alltså den är så jävla skön så oj.

Gjorde någonting dig riktigt glad? Flyttade ju i April och det var en stor grej. Så klart man var glad då av allt det. Sen är det nog Brännbollsyran som får vara den glada grejen. Tyvärr så var ju 2016 det värsta året hittills, vilket gör att man mest minns det tråkiga.

Saknar du något under år 2016 som du vill ha år 2017? Jaaa.. Mer glada grejer. Vad vet jag väl inte, förrän de kommer. Men jobb osv hade ju varit nice. Lite bättre hälsa.

Vad önskar du att du gjort mer? Tränat. Men, under hela sommaren och hösten har jag inte fått träna, vilket är den tiden jag brukar vara som mest aktiv.. Först gick jag hela sommaren på penicillin, och till hösten började jag med insulin och då får man inte träna i början.

Vad önskar du att du gjort mindre? Vette fasen alltså.

Favoritprogram på TV? Tv å tv.. Men via tvn kollar man ju netflix, och där kom ju äntligen Gilmore Girls tillbaka.

Bästa boken du läste i år? Nicholas Sparks – See me. Inte läst klart den dock.. Haha jag läser tre böcker samtidigt typ. Däremot lyssnade jag klart på ljudbok om Introvert, och det var sjukt intressant och jag insåg väldigt mycket saker.

Största musikaliska upptäckten? The Chainsmokers, och det är väl bara för att dom var på brännbollsyran. Det här året har jag faktiskt inte lyssnat så jättemycket på musik.

Vad var din största framgång på jobbet 2016? Jobb, vad fan är det.. -lite bitter ja…

Största framgång på det privata planet? Flytten, antar jag. Att jag vågade. För det var och är fasen inte lätt att flytta flera mil bort från alla man älskar osv.

Största misstaget? Ingen aning alls. Typ inte nåt..

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Ledsnare.

Vad spenderade du mest pengar på? Mat.

Något du önskade dig och fick? En icke firande födelsedag. Alltså att man inte ska fira för mycket. Det var bara jag, Andreas och min kusin Josefine här hos oss när jag fyllde år. Sen på kvällen var det Brännbollsyran och så åt vi tårta. Det räckte liksom. Alltid när jag har firat min födelsedag nu i vuxen ålder så har jag bara känt att det inte varit ”roligt”.

Något du önskade dig och inte fick? Inget speciellt vad jag kan komma på.

Vad gjorde du på din födelsedag 2016? Det började med att jag, min sambo och hans kompis stod och tittade på The Chainsmokers på Brännbollsyran, sen åkte jag och sambo hem och då mötte vi upp min kusin som kom till stan precis samtidigt som vi var klar på yran och for hem och käkade lite tårta. Sen sov vi, och åt lite mer tårta, fixade i ordning oss, for på förfest och sen in på Brännbollsyran där vi kollade Miriam Bryant och bara var.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Alla tråkiga grejer som hände hade ju kunnat inte hända, så att säga. Typ diabetesen och dödsfallen i släkten.

Vad fick dig att må bra? Flytten och Sambo.

Vem saknade du? Mina nära och kära där hemma. Och såklart så saknade man ju moster extra mycket, och det var riktigt jobbigt att bo så långt bort från alla för då saknade man ju dom extra mycket.

De bästa nya människorna du träffade? Ingen speciell tror jag. Träffat trevligt nytt folk men inte mer än så liksom.

Mest stolt över? Att jag vågade flytta.

Högsta önskan just nu? Att 2017 blir ett lättare år, för så här jobbigt har ett år aldrig varit…

Vad tänker du göra annorlunda nästa år? Mera fokus på mig kanske, eller vad man ska säga. Finns så mycket man behöver tänka på och jobba på osv.

 

Alltså 2016. Började ju så bra med att jag flyttade i april. Allt var ju såklart roligt med det, ny stad och bli sambo osv. Massa nytt nytt nytt och mer möjligheter osv. Framför allt bättre sjukhus! I maj nån gång gick min morbror bort, vilket var mest jobbigt för att man tänkte på mamma och dom där hemma. Han har bott i annan stad, så man har inte haft så bra kontakt med honom… Sen spenderade jag nästan hela sommaren här i nya staden. Många nära och kära på besök och sambon uppe i hemstaden och jobbade, vilket gjorde att jag hade några ensamma dagar men ändå inte så jättemånga. Sen kom ju augusti och då fick jag ju beskedet om diabetes och börja med insulin osv. Stor omställning. Tungt som fan. Sen i oktober kommer nästa grej, jag får ett telefonsamtal av pappa som säger att min moster gått bort. Tungt som jävla fan. Vi på mammas sida av släkten som bott där uppe i norr har ändå varit så pass tajta att det här verkligen kom som en smäll, och det är faktiskt det första dödsfallet jag är med om i en mera vuxen ålder. Min morfar gick bort när jag var typ 5 och sen en faster också nångång när jag var lite så jag minns inte så mycket. Så ja, det var riktigt jobbigt. Så hela hösten och början på vintern har ju varit jobbig. Timingen var inte heller den bästa för det blev stressigt här i storstan efter begravningen och sånt där.. Livet fortsätter ju trots att man ledsen och sånt. Nyårsafton kommer nästa smäll, och det är om en bilolycka där släktingar till mig är inblandade. Då kände man verkligen ”fyfan vad skönt att det här skitåret snart är över, hoppas nästa år blir bättre”. Så får se vad 2017 har att bjuda på. 2016 kändes som ett typiskt ”Åh nu är hon glad, låt oss göra henne ledsen”-år. Alltså att man var så glad över att man flyttade men sen händer det bara grejer som gjorde att man önskade att man hade det närmare hem till familjen osv… Ja nä men ni hör ju, ett tungt jävla år. Men det är bara att fortsätta kämpa på. Nu får man hoppas att det vänder.

Kommentera

