Höst och inspiration + makeup geek

God kväll!

Jag älskar hösten. Älskar att det känns som en nystart (bättre än nyår), och alla färger, vädret (älskar regn, och sol med lite krispig luft), älskar att man nu vill dricka te och mysa med en massa ljus. Under sommaren vill man ju inte dricka varmt och här uppe i norr blir det ju inte speciellt mörkt.

Hur som helst. Jag beställde från Madlady.se häromveckan. Kände att jag ville ha lite MakeupGeek ögonskuggor. Aldrig testat märket innan och det är först nyligen de kommit till Sverige (jag beställer ju inte från utlandet då jag inte orkar lära mig om tull och såna saker..). Beställde även en mössa då jag fastnade för färgen och den bara kostade typ 30 kr.

img_20160830_135539.jpg Ögonskuggsfärgerna heter Morocco, Americano, Bitten, Magic Act och Secret Garden.

Lekte med alla färgerna förutom den gröna Secret Garden igår. Mina ögon fungerar äntligen normalt igen, så nu ser jag faktiskt vad jag pysslar med. 😉 Det här gjorde jag bara på ena ögat då jag bara ville testa hur skuggorna betedde sig osv.

img_20160905_185923.jpg

Och jag älskar Morocco och Bitten. Ska se till att använda dom snart igen, och även testa Magic Act ordentligt då det är en foiled shadow och de kan bli riktigt fina med lite fix+ (alltså att man blöter borsten lite så de blir riktigt metalliska), och Secret Garden ska jag också testa då det är en duokrom skugga! Har verkligen fått dille på orange/röd/rost och gröna färger. Så sjukt fint!

img_20160829_163604.jpgimg_20160906_155812.jpg

Nya gröna sammets kuddfodral från Lagerhaus och kaffe från Starbucks som vi köpte när vi var i Stockholm, laddade upp med tre olika smaker. Nu ska vi faktiskt mala den där varianten på bilden där! Älskar förpackningen på den. Den blir att spara och ställa i vårt lilla Starbuckshörn i vitrinskåpet 😉 Både jag och sambon älskar Starbucks.

Kommentera

