Nylackat.

Igår lackade jag mina naglar med de nya nagellacken. Idag i dagsljuset passade jag på att ta kort med mobilen. Mina naglar är inte i den bästa formen nu (tack vintern!), så naglarna är lite ojämnt långa och händerna och nagelbanden är torra..

Det rosa ”Hey Baby” från Gwen Stefani-kollektionen är en sån himla fin färg, kommer att använda den flitigt i sommar, det känner jag på mig! Det var lätt lackat också, två tunna lager tyckte jag räckte.

Det vita ”Alpine snow” är lite tjorvigare att måla med. Vet inte vad det är med just vita nagellack, men tycker alltid dom är svårare att måla? Hur som helst så krävdes det tre tunna lager och lite pill-å-fix innan jag blev någorlunda nöjd.

Sen drog jag på Seche Vites topplack, vilket gjorde att nagellacken drog sig lite på vissa ställen men det fick jag nöja mig med. Var så himla trött igår när jag satt och höll på med naglarna och tänkte att jag säkert ändå kommer att ta bort det snart och måla nytt 😉

opppii

Kommentera

