Årslista – beauty favoriter

Dags att lista några av årets favoriter

Hudvård
Rengöring: Maria Åkerberg cleansing
Ansiktsvatten: Maria Åkerberg Neroli Freshner
Peeling: Maria Åkerberg AHA & jojoba scrub
Ansiktsmask: Ingen speciell.
Remover för ögonmakeup: En från L’oréal, som jag dock funderar på att byta ut.
Dagkräm: Maria Åkerberg Face refining lotion
Ögonkräm: Det där använder jag inte.. måste införskaffa mig en dock!
Solskydd: En från Nivea
Body butter: TBS Kokos
Skrubb: Biotherm lait de Gommage

mariaakerberg

 

Hårvård
(nåt jag inte alls kan, och använder mest det jag känner för)
Schampo: Head and shoulders, mot fett hår. Enda som hjälper någorlunda mot min hårbotten.
Balsam: Lanza glossifying conditioner, nåt sånt heter den.
Inpackning: Använder inte.
Olja: Köpte en från Lee Stafford som jag använder ibland.

Makeup
Primer, ansikte: Smashbox Photo Finish Targeted Pore & Line Primer
Primer, ögon: Make Up Store High tech lighter
Foundation flytande: Make Up Store matte foundation
Foundation mineral: bareMinerals matte
Concealer: Kicks trio concealer, ska dock byta (använder bara under ögonen)
Löst puder: Make Up Store Micronized Loose Powder
Fast puder: Make Up Store Micronized Compact Powder
Rouge: Make Up Store blush ”fresh”
Highlighter: Make Up Store microshadow ”muffin”

adcdbf5a31c211e3953222000a1f912e_7

Mascara: Absoluta favoriten är Max Factor 2000 calorie waterproof
Eyeliner: Detta använder jag ytterst sällan eftersom jag inte är så duktig på det där.. 😉
Kajalpenna: Make Up Store eyepencil ”vanilla” (ljusgul) och ”black” (svart)
Ögonbrynspenna/skugga: Anastasia Brow Wiz och Make Up Store ”tri brow color”
Ögonskugga, matt: Make Up Store Microshadow ”Desert” och ”Smog”
Ögonskugga, skimrig: Favoriten är nog Make Up Store microshadow ”amarillo” om jag nu måste välja.
Lösögonfransar: Använder inte.DSC_0706-maerkt
Läppenna: IsaDora Perfect Lip Liner Fuchsia
Läppstift: Använder ju inte så ofta.. Men, om jag får välja (som inte är ett läppstift egentligen..) IsaDora lipchock cabaret red
Läppglans: bareMinerals nåt. Säljs inte längre dock :/
Vårdande: Dr lipp

Doft
Doft dag: Använder typ samma på dagen och kvällen om jag använder. Jessica Simpson – Fancy. Fått många komplimanger för den, och det är som ”min” doft. Ibland varierar jag mig med en från Yves Rocher ”Secrets d’Essence – Vanille Noire”
Doft kväll: ^ ^

Naglar
Baslack: OPI base coat
Överlack: Seche Vite
Lack: OPI alcatraz… rocks!


DSC_0722-maerkt

Kommentera

