Bdellium tools – vad tycker jag om borstarna?

Jag tänkte att jag skulle berätta lite mer om vad jag tyckte om borstarna jag beställde från Eleven. Bdellium Tools green bambu mineral 5 pc. brush set (HÄR finns dom på eleven).elevense

 

Alla borstar i setet är jättemjuka och sköna, inte alls riviga. Perfekt för oss som är lite känsliga i hyn och inte gillar att det rivs och lätt blir irriterade av det.

Dom två borstarna jag använder mest är concealerborsten och puderborsten. Jag använder mig av mineralpuderfoundation från bareMinerals, och till detta är dom två borstarna underbara! Puderborsten är så skön att svepa över ansiktet att det nästan blir avslappnande som en massage, och den ger ett jättefint resultat i och med att borsten är lite kompaktare! Concealerborsten är liten och därför kommer man lätt åt på svåråtkomliga ställen som ögonen och näsvingarna. Jag har inga problem med att ta närmast fransrötterna vid ögonen då stråna inte alls irriterar och känns ”vassa”.

Slanted Contour Brush tycker jag är alldeles för kompakt och liten för att användas till rouge, såvida man inte har ett jättelitet område man vill få mycket rouge/färg på. Om denna borste går att använda till något annat än rouge, har jag inte testat ännu.

Duet Fiber Large Tapered Blending Brush fungerar bra att använda som just en blending brush. Alltså att blanda ögonskuggor så att det inte blir skarpa kanter. Har man väldigt små ögon så kan det dock vara bra att tänka på att denna borste är ganska stor.

Large Shadow Brush brukar jag använda till att highlighta mindre områden i ansiktet på, t.ex näsan, läpparna (amorbågen) och vid ögonbrynen. Har inte testat att använda till en ögonsminkning ännu, eftersom jag redan har så många borstar till det och sällan använder mig av stora borstar på mina små ögonlock.

Trots att jag tvättat borstarna så håller dom ännu samma form och de tappar inte heller några hår. Är definitivt sugen på att beställa fler saker från Bdellium tools!

Kommentera

