En vecka med nya rengöringsrutinen.

Nu har jag använt mina Maria Åkerberg produkter i lite över en vecka (inlägg HÄR). Tänkte att jag skulle skriva om mina intryck. Än så länge märker jag ju ingen skillnad, eftersom det inte gått så lång tid ännu.

Cleansing – Det första jag la märke till är att jag inte alls blir så där stram i ansiktet efter att ha använt den. Som jag blivit med tidigare produkter (som en från Emma S t.ex.). Det är en väldigt dryg produkt och behöver inte alls använda speciellt mycket, så den kommer säkert att räcka ett bra tag! Gillar doften också, luktar fräscht och mintigt. Huden känns ren och fräsch efter tvätt. Än så länge har jag inte kommit på nåt negatvit om den.

Face refining lotion – Även denna är väldigt dryg, behöver inte alls ta mycket av den. Känns rätt ”fet” men den sjunker in snabbt och lämnar ingen hinna. Känner mig lite glansig ett tag men det försvinner.

Neroli Freshner – Åh doften på denna.. Den luktar så gott! Brukar spraya denna i ansiktet efter att ha tvättat det. Ca 3 spray räcker till mitt ansikte. Känns som att den sprayar ”vågrätt” och inte som i en cirkel, typ. Hur man nu ska förklara det bättre…

Refining Mask – Just nu använder jag denna över natten, i t-zonen. Även denna är väldigt dryg, behövs inte alls mycket. Känns lite stramt när man just lagt på den, men då är det ju också en mask. I två veckor (alltså ungefär 1 vecka till) ska jag använda denna över natten, men sen kommer jag bara att använda den över finnar och kanske som mask i 10 minuter/eller över natten en gång i veckan. Beroende på hur min hy blir 🙂

Peeling – Riktigt skön och även denna är dryg. Behövs bara en liten liten klick för att kunna skrubba näsa, haka och panna (där jag har mest oren hy). Känns inte allt för rivig.

För övrigt är det riktigt skönt att få ta hand om hyn lite mer, lite ”vardagslyx” sådär. Riktigt skönt på kvällen att få pyssla om sig lite 🙂 Ska bli kul och se om min hy blir bättre och renare. 

Kommentera

