Nytt från Maria Åkerberg

Idag var jag och köpte nya ansiktsrengöringsprodukter, från märket Maria Åkerberg (Dermanord) . Har inte alls varit speciellt duktig på det här med att rengöra ansiktet. Det enda jag har gjort är att tvätta mig med en rengöring från Emma S och sen smörja in ansiktet. Ibland peelar jag och lägger ansiktsmask, men det är inte ofta.

Men nu hade jag ett presentkort som snart gick ut, så jag tänkte att jag lika gärna kan vara och köpa lite grejer. Min syster använder Maria Åkerbergs produkter och är nöjd, så jag tänkte ge det ett försök jag också. Bara att hoppas att det fungerar på mig också! Jag får nån enstaka finne då och då, och har pormaskar. Så det hoppas jag att jag kan få bort. Ska testa det i 6 veckor och se om det hjälper, under tiden kan det hända att fler finnar ploppar upp eftersom det gör så att huden rengörs.

Hela kalaset gick på 850 kr, vilket jag ändå tycker är helt ok. De är inte så fasligt dyra, och att de är ekologiska och svenska gjorde att jag valde dessa framför Exuviance. Maria Åkerberg har även make up och produkter för hår, kropp, hand, fot, bad, sol, baby&barn och män.

mariaakerbergInformation om produkterna jag köpte (infon kommer från svarta boken jag fick med)

Cleansing (all skin types, 100 ml) – Balanserande rengöringscreme för fet, oren hud och blandhud. Avlägsnar makeup. Innehåller bland annat mineralrik lera, ricinolja och etersik olja från mynta.

Finns i tre olika storlekar:
30 ml flaska, ca. pris 45 kr
100 ml tub, ca. pris 165 kr
250 ml flaska med pump, ca. pris 270

Face refining lotion (normal & oily skin, 100 ml) – Ansiktscreme för blandhud och fet hud. Är balanserande och ej uttorkande. Innehåller bland annat Margosa (Neem), bergamottolja.

Finns i två olika storlekar:
50 ml tub, ca.pris 165 kr
100 ml tub, ca.pris 250 kr

Neroli freshener (all skin types, 125 ml) – Ansiktsvatten för alla hudtyper, även känslig.  Neroli ger balanserade egenskaper. Kan sprayas på under dagen, även på makeup utan att det förstörs.

Finns i tre olika storlekar:
30 ml flaska, ca.pris 55 kr
125 ml sprayflaska, ca.pris 165 kr
250 ml sprayflaska, ca.pris 295 kr

Refining mask (mixed & oily skin, 50 ml) – Rengörande ansiktsmask för alla hudtyper. Suger upp orenheter och verkar sammandragande på porerna. Passar rosaceahud och även för den som har vätskeblåsor i huden. Innehåller kisel och antioxidanten C-vitamin. Används 1 gång/vecka på rengjord hud. Masken kan även appliceras på kvällen och ligga kvar över natten som en kurbehandling, max 2 veckor i följd.

Finns i en storlek:
50 ml tub, ca.pris 225 kr

Aha & Jojoba peeling (all skin types, 30 ml) – Peeling som motverkar pormaskar och förebygger acne. Har bleknande effekt på tillfälliga bruna fläckar. Går även att använda som manikyr peeling. Innehåller naturlig mjölksyra (en AHA-syra) från sockerbetor och korn utvunna från Jojobaolja. Används 1-2 ggr i veckan.

Finns i två storlekar:
30 ml tub, ca.pris 45 kr
100 ml tub, ca.pris 165 kr

Liten tvättsvamp som används till ansiktstvätt. Gjord av cellulosa och färgade med livsmedelsfärger. Ca.priset är 12 kr.

3 thoughts on “Nytt från Maria Åkerberg

  1. Ping: En vecka med nya rengöringsrutinen. | Pernilla S

  2. Ping: Pernilla S

  3. Ping: Sminkfrågor | Pernilla S

Kommentera

