Primers

Ansiktsprimers

Är det något jag gillar att testa så är det primers, helst till ansiktet. Har hunnit testa några stycken nu ända sen jag köpte min första. Jag har stora porer i t-zonen och är rätt oljig, så det är inte det lättaste att hitta en som verkligen funkar. En primer ska släta ut huden och vissa hjälper även att hålla borta oljan i hyn borta så att sminket inte rinner av. Sminket ska helt enkelt sitta bättre och ”finare”.

 

DSC_0704-maerkt

Garnier ”Optical blur”,  Smashbox ”Photo Finish Targeted Pore & Line Primer”

Garniers ansiktsprimer har jag köpt rätt nyligen. Den hjälper väldigt bra mot porer tycker jag.
Smashbox har jag haft ett tag, och det är absoluta favoriten! Väldigt dryg också, behövs inte särskilt mycket.

Garniers hittade jag på Coop Forum, och Smashbox på Kicks.

DSC_0709-maerkt

Make Up Store ”Aqua cooling powder”

MUS aqua cooling powder är riktigt skön. Det blir sådär svalt på huden när man lägger på den, och man både känner och ser att huden blir mattare.

MUS aqua cooling powder finns på Make Up Store, Kicks, Eleven och Bangerhead.

Ögonskuggsprimer

När man använder primers är det viktigt att mätta den ordentligt, att packa på med färg, annars blir det veck efter ett tag på ögonlocken.

DSC_0705-maerkt

Make Up Store ”High tech lighter”, Lumene ”Eye shadow primer”
DSC_0706-maerkt

Milkyway är en ljus rosa HTL. Använder handtaget på en pensel för att ta upp produkten, inga fingrar i burkarna!

Den jag använder mest är MUS, älskar verkligen den. Väldigt dryg produkt, behövs inte alls mycket! Färgerna kommer verkligen fram fint, och den funkar finfint att highlighta i ansiktet lite försiktigt.

Lumenes brukar jag mest använda om jag ska använda matta skuggor. Den funkar också jättebra och är dryg den också. Färgerna kommer definitivt fram bättre än på bar hud, men jag föredrar ändå MUS framför Lumenes.

Make Up Stores finns på Make Up Store och Kicks vad jag vet.
Lumenes finns på Lindex och Kicks hemsida (har läst någonstans att det endast är Lindex som kommer att ha Lumene sen, fast jag vet inte om det stämmer. På Kicks där jag bor har de tagit bort Lumene i alla fall)

Kommentera

