Lite mer om mig

 

Tänkte att jag skulle skriva lite mer om mig.

Som sagt så heter jag Pernilla och är 22 år. Bor i norra Sverige i en liten stad som inte många känner till. Är född och uppvuxen i den här kommunen, bodde ute i byn fram tills jag var ca 16 år men sen flyttade jag in till stan (som ligger 6 mil från byn). Jag står väldigt nära min familj (mamma, pappa och två storasystrar), och mina vänner betyder allt för mig. Är singel, i skrivande stund.

Älskar sommaren och när det är ljust dygnet runt, och hade gärna haft det året om. På sommaren blir det mycket träning, älskar att springa och att få känna när musklerna arbetar. Vintern och våren är bara rolig om man får mysa på i byn, köra lite skoter, grilla korv i skogen och dricka varm oboy.  Hösten är riktigt mysig, då dricker jag mycket te och bränner många doftvärmeljus och jag älskar höstens färger och regnet. Däremot så är hösten lite för kort och vintern kommer alldeles för fort. Kyla, snö och mörker är ingen favorit hos mig, även om det också är vackert ibland.

Har alltid varit kreativ och har nog ärvt det från min mamma. Jag har fotograferat mycket förut, men nu börjar min kamera bli lite sliten så det klickas bara på kameran ibland. Nu blir det mest mobilbilder, tills jag har råd att köpa en ny kamera. Ritar när jag känner för det, skriver mycket texter och älskar att läsa olika citat och dikter. Musik lyssnar jag på väldigt ofta, älskar att uppäcka ny musik och inte bara lyssna på det som spelas på radion. Sjunger gör jag gärna, fast inte inför en massa människor, även om jag har fått höra att jag sjunger bra. Följer en massa tvserier och kollar även mycket filmer.

Smink blev ett intresse hos mig nån gång kring 2007, men det var först några år senare som det blev mitt största intresse. Älskar att leka med olika ögonskuggor, forma, framhäva, lära mig olika tekniker och testa nya produkter. Vissa säger att jag har för mycket smink, men jag tycker jag har för lite. Får ofta frågan av nära och kära om jag kan sminka dom inför fest. Min mamma går ofta och rotar bland mitt smink och lånar grejer, även min storasyster. Mina vänner frågar mig om råd när de undrar nåt om smink. Jag är väldigt noga med hygienen och säger alltid ”inga fingrar i burken” om någon ska låna nåt av mig.

Har en sjukdom, som heter Cystisk Fibros. Träffar man mig på stan så kan man inte se att jag har det. Men när jag träffar nya människor har jag inga problem med att berätta om det. Det är ändå en del av mig, och jag anser att det har gjort mig till den jag är. Utan den skulle jag kanske inte vara lika ordningssam, uppskatta de dagarna då jag mår ”bra” osv. Kort och gott så är CF en lungsjukdom, men man har även problem med matsmältningen. Förutom det har jag även allergier, dålig syn och dålig hörsel. Vissa dagar är värre än andra, men jag lever och kunde ha haft det mycket värre. Det är dock mycket jag måste tänka på och ibland är energin och orken inte på topp.

Det var väl lite om mig då. Är det något man undrar så kan man fråga 🙂

521706_10151710424448090_1037811538_nDSC_0421-maerkt DSC_0090-maerkt DSC_0426-kurv-maerkt

Kommentera

